2012. május 18., péntek

Túl az első kontroll vizsgálaton

Kicsit rohanósak a napjaim az utóbbi időben, de a kontroll vizsgálatról mindenképpen be szerettem volna számolni.
Tegnap voltunk Grafittal az Egyetemen. Nagyon kíváncsi voltam, hogy az egy hónapos odaadó ápolás milyen eredményeket hoz? Mi lesz az orvos véleménye?
A doktor úr, -miután Grafitot felraktam a vizsgáló asztalra-, lekapcsolta a fényeket a vizsgálóban és egy lámpás műszer segítségével ellenőrizte Grafit mindkét szemét. Akkor az a benyomásom volt, hogy meglepődve nyugtázza a látottakat, de egy szót sem szólt. Megkérte az asszisztenst hogy mérjen könny mennyiséget a szemekben.
Ezt egy teszterrel végzik melynek egy kis füle van, amit behajtanak 90 fokban és az alsó szemhéj és a szem közé helyezik, a szemet összezárják. Pár másodpercig ott tartják és közben a kilógó, jelöléssel ellátott részen figyelik, hogy a teszter mennyi könnyet tud felszívni.
Az első vizsgálat alkalmával Grafit mindkét szemében csak 10, 10 volt az eredmény, ami a szemszárazságot igazolta.
Most, négy hét kezelés után a bal személben 21, a jobb szemében 12 volt a könny mért mennyisége.
Az asszisztens nő is mosolygott az eredmény láttán, a doktor úr pedig felrántotta a fél szemöldökét a meglepettségtől.
Az eredmények jók és kecsegtetőek, a doktor úr elismerte, hogy látszik, hogy odatettem magamat az ápolásban. Könnybe lábadtak a szemeim, annyira örültem, hogy javulást tapasztaltak.
Miért jó, ha nem száraz a szem?
A korábbi bejegyzés képe most megint jól jöhet:

A doktor úr elmagyarázta, hogy amennyiben a szemszárazság hosszan fennáll, úgy a szaruhártya kiszárad, begyullad, mattul, beszürkül, ami tovább rontja az esélyeit, hogy a szem belsejébe, a retinára fény vetődhessen. Ezért fontos, hogy ha ugyan a szürkehályog fenn is áll, legalább más, a látást nehezítő tényező ne legyen.
További hat hét kezelésben maradtunk, a Protopic krémet napi 3x kell adjam Grafitnak, a műkönnyeket pedig továbbra is 10 alkalommal.
A kitartás megvan hozzá :-)
Közben, bár a doktor úr azt mondta, hogy még nem kell döntenünk, hogy legyen-e műtét, vagy sem, megkockáztatja, hogy Grafit lenne az első, akit a korábbi eredmények és a mostaniak ismeretében, műtétre javasolna.
Az eltelt hetekben közben megtudtam, hogy Grafit valójában inkább a 15 éves korhoz áll közelebb mint a 10-hez, ezért a szürkehályog műtétről lélekben és fejben lemondtam.
Nem ringatom magam hiú reményekben. Grafit idős. Egyrészt megterhelő lenne neki már maga a műtét is, de az utána következő ápolással eltöltött hónapok is.
Másrészt lehet, hogy az élet csak egy fél-, vagy egy évet engedélyez még számára (bár legyen inkább minél több) és hát 150 ezer forintról dönteni igen felelősségteljesen kell.
Egyszóval a műtétet nem fogom szorgalmazni.
Maradunk így, egy csapat és én majd egyengetem Grafit útját, leszek vezetője a világtalannak.



2 megjegyzés: