2013. január 26., szombat

Újratöltve

Nagyon-nagyon régen írtam már ebbe a blogba. Sok minden történt azóta velünk. Grafit fogai egyre rosszabb állapotba kerültek, hiába csináltattam fogkőtelenítést, szegénykém egyre kedvetlenebb, nehezen mozdulós lett. Végül elhatároztam magamat és a karácsonyi ünnepek előtt időpontot kértem az állatfogorvosi rendelőbe, ahová pár nap múlva étlen-szomjan kellett vigyem az öreglányt. A doktornő benézett a szájába, elszörnyedt, majd ellenőrizte a kutya egészségi állapotát és Grafit megkapta a bódító injekciót.
Mellette voltam, láttam ahogy lassan megcsúszik, megadja magát, majd 45 percre el lettem tanácsolva Neo-val (róla majd még írok) egy kis sétára a városligeti parkba.
Aggódtam Grafitért, hiszen nem mai csirke, de a doktornő határozott volt és megígérte hogy nem lesz semmi probléma.
Mikor visszaértünk, Grafit már egy takarón ébredezett, feje alatt véres-nyálas-gennyes gézzel.
A doktornő elmondta, hogy sok fogát ki kellett húzni Grafitnak, mert a nagy részük el volt rohadva és volt egy amelyik alól gennyes vér folyt, miután kihúzta...  a foghúzások után a maradék fogak fogkőtelenítése következett. A doktornő gyors és nagyon alapos munkát végzett.
Mennyit szenvedhetett szegény kis Grafit! Ezért volt annyira kedvetlen az utóbbi időben... A fogászat nem volt olcsó mulatság, de Grafiton látszik mennyire megérte! Mintha kicserélték volna. Jókedvűen jön sétálni, néha bevet egy két játékos-cseles mozdulatot is és bizony kedvességből néha megcsócsálja a kezemet vagy a lábamat. :-) A doktornő javasolta, hogy ne hagyjam meg már öreg korára Grafit schnauzer szakállát mert így tisztábban tudja magát tartani a kutya... így hát öreglányom szakállmentes lett.

Minden kisállat tartónak őszintén ajánlom, hogy vigye el évente legalább egyszer a kedvencét fogászati szakrendelésre, mert egyrészt pénzt spórolhat meg vele, másrészt óriási fájdalomtól és szenvedéstől kíméli meg az állatot egy-egy időben elkapott probléma esetén.
Grafitot fél év múlva kell visszavinnem kontrollra, addig is minden este egy pasztával kell bekennem a fogait, majd letörölni gézzel. Így lejön a lepedék a fogairól és nem képződik rajta fogkő.

Grafit szemei továbbra is folyamatos ápolásra szorulnak, napi többszöri alkalommal csepegtetek neki műkönnyet és kapja a krémet is a szemébe ami által kicsit felerősödik a könnytermelése. Ennél többet nem tudok tenni érte, a szürkehályog műtétről már rég letettem. Egyrészt nagyon drága, másrészt Grafit már idős.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése