2012. április 18., szerda

Orvosi vizsgálat

Nagyon vártam a mai napot. Egész reggel sertepertéltem a lakásban, várva, hogy mikor indulhatok végre Grafittal az Állatorvos Tudományi Egyetem szemészetére.
A forgalom meglepően dinamikus volt így röpke fél óra alatt be is jutottam az István utcába. A parkolóhelyet nekünk tartották fenn :-). A portás útba igazított, hogy hol van a beteg irányítás, ott felveszik az adatokat, majd ugyanott lemértük Grafitot, hogy az orvossal a pontos súlyt közölni tudjam a vizsgálatkor. Innen egy másik épületbe kellett átmennünk.
A váró szinte üres volt. Egy beteget éppen kezeltek, egy nyuszi és egy mopsz várt még rajtunk kívül.
Türelmesek voltunk, bár Grafit rendesen be volt rezelve. Cidrizett szegény, mintha kötelező volna. Közben a helycserés támadásoknak köszönhetően volt aki ment, volt aki érkezett. Gondoltam egyet és egy kedves Yorkis hölgyet megkértem, hogy örökítsen meg minket fotó formájában. Íme, ez vagyok én Grafittal az ölemben. :-)

Végre ránk is sor került. Megnézték Grafit szemeit külsőleg, könnytermelését mérték, majd következett mindkét szem érzéstelenítése szemcseppel, hogy elvégezhető legyen az ultrahangos szemvizsgálat.
(Ekkor kisprinteltem a kapu mellett lévő bankautomatához, mert rádöbbentem, hogy kutyául készültem bankjegyekből).

Az ultrahang végére még sikerült beesnem és kattintottam is két képet a doktor úr engedélyével.

Furcsa látvány volt, ahogyan a szemgolyót ultrahangozták, és megdöbbentő volt Grafit nyugodsága, együttműködő készsége. Fantasztikus kutya!

Végül a doktor úr összefoglalta a tényeket:

Grafitnak szemszárazsága van, emiatt kis mértékű szemgyulladása jött létre mindkét szemén. A napi 2x2 csepp műkönny, amit én eddig alkalmaztam, nevetségesnek mondható.
A szürkehályogok érett állapotúak, az  ultrahang szerint a lencse mögött elváltozás nincs. (Az sajnos, hogy a retina mennyire ép, a szürkehályog miatt nem látható. Ha azonban megbetegedése van, akkor a látás javítására végzett műtét eredményessége kérdésessé válhat).
Grafit szürkehályoga tehát műthető, de figyelembe kell venni azt a tényt, hogy a szemszárazságot gyógyítani nem lehet, max szinten tartani, ha meg tudjuk oldani a napi többszöri szemcseppentéseket. A szemszárazság hátráltathatja a műtétből gyógyulást.
Ami most tény: Egy hónap múlva kontroll, ekkor megnézik, hogy mennyire sikerült visszaszorítanom a gyulladást.
Addig pedig gondolkodhatom, hogy belevágjunk-e a szürkehályog eltávolításába? A műtét végösszege 150.000.- Forintra rúgna, ami tartalmazza a tényleges műtéti ellátást, a kontrollvizsgálatokat. Ez az összeg egy szemre értendő, mindkét szem műtéte nem indokolt, orvosi körökben ez a szokásos eljárás. (Örülnék ha már egyik szemével látna, az is óriási segítség lenne).
Hogy milyen gyógyszereket kell alkalmaznom és milyen időközökben a következő egy hónapban, azt a jobb oldalsó sávban a "Grafit kezelései" című naptárbejegyzésben tudjátok követni.
Elgondolkodtam rajta, hogy ha  lenne 150 ember, aki Grafitot támogatná 1000 forinttal, akkor már meg is lenne a műtétre való összeg. De legyen csak 140 ember! A hiányzó 10.000-et hozzátenném :-)




1 megjegyzés:

  1. Üdvözlöm Hölgyem! A sajnálatos körülményektől eltekintve örömömre szolgál h elolvashattam részletesen leirt történetét Grafit kutyusáról és az Ön érte megtett lépéseiről. Az a helyzet hogy nekem is van egy szintén befogadott (talált) fehér törpe shnauzerom, aki 6 éves és februárra mindkét szemére megvakult. Ugyanilyen hozzáállásom van az ö kis szeme világa megmentésére mint Önnek. Hamarosan esedékes a mütéte Szentgáli Dr. Úrral és az lenne a tiszteletteljes kérdésem, hogy előtte fel tudnám e Önnel venni egy beszélgetés erejéig (vagy többig :) ) a kapcsolatot? Nagyon érdekel mi a helyzet Grafittal!?

    az email cimem kun.ibolya0425@freemail.hu kérem keressen fel :)
    szivélyes üdvözlettel
    Kun Lajosné

    VálaszTörlés